خون حاج قاسم و شهدای مقاومت کلید آزادی قدس است  
کد خبر: 3876426
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
فعال رسانه‌ای یمن:

خون حاج قاسم و شهدای مقاومت کلید آزادی قدس است  

«احمد الشامی»، فعال رسانه‌ای یمن تأکید کرد: سردار سلیمانی در مبارزات خود، خوار و ذلیل بودن تکفیری‌ها و نیروهای متجاوز را نشان داد و هیمنه آمریکا را در هم شکست؛ خون پاک حاج قاسم، رزمندگان و رهبران مقاومت میخی بر تابوت آمریکایی‌ها در منطقه و کلید آزادی فسلطین و قدس خواهد بود.

احمد الشامی، فعال رسانه‌ای و خبرنگار یمنی عضو جنبش «انصارالله» یمن، در گفت‌وگو با ایکنا درباره شخصیت شهید قاسم سلیمانی گفت:  حاج قاسم را شهیدی برای تمامی امت اسلام می‌دانیم. ما در یمن با برادران مجاهد عضو مقاومت در سراسر جهان آرمان‌های مشترک معنوی داریم.
 
وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم همواره بر برادری و چنگ زدن به ریسمان خداوند و ارتباط با کلام وحی تأکید کرده است، گفت: خداوند می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ...: در حقيقت مؤمنان با هم برادرند...»(10/حجرات)؛ این نوع از برادری که در قرآن از آن نام برده شده است، بالاترین نوع روابط است و رابطه ما با شهید سلیمانی نیز از نوع همین رابطه ایمانی است.
 
این فعال یمنی در ادامه افزود: ارتباطات دینی، اهتمام مشترک به مسئله مقاومت و فلسطین که اصلی‌ترین دغدغه امت اسلام است، ما یمنی‌ها را با شهید سلیمانی مرتبط کرده است.

حمایت از  فلسطین

وی در خصوص نقش شهید سلیمانی در حمایت از مسئله فلسطین اظهار کرد: شهید سلیمانی نقش مهمی در حمایت از فلسطین و همچنین مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی از جمله القاعده، داعش یا دیگر گروه‌ها داشت. ایشان همچنین در زمینه مقاومت و مبارزه نقش مهمی داشت و به اذن خداوند دستاورد مبارزات و مقاومت ایشان در بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه و آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران اسرائیلی تأثیرگذار خواهد بود.
 
پوشش خبری شهادت حاج قاسم در رسانه‌های عربی
 
الشامی در زمینه پوشش خبری رسانه‌های عربی از شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: رسانه‌های عربی و اسلامی در پوشش مسئله شهادت حاج قاسم سلیمانی به دو بخش تقسیم شدند: بخش نخست، رسانه‌های مقاومت بودند که مسئله شهادت حاج قاسم سلیمانی را به روشی آگاهانه منتشر کردند و سهم مهمی در آگاهی ملت‌های عربی و اسلامی داشتند و این پیام را به ملت‌ها مخابره کردند که مداخله‌های آمریکا منبع شر و فساد است و هیچ خیری برای امت اسلام ندارد و آمریکا را ناقض قراردادهای بین‌المللی و حقوق بشری معرفی کردند که همه چیز را نابود می‌کند. این امر سهم به‌سزایی در پوشش مسئله شهادت این سردار بزرگ در ابعاد مختلف داشت.
 
این فعال رسانه‌ای درباره بخش دوم رسانه‌ها اظهار کرد: این بخش شامل رسانه‌هایی است که با محوریت اسلام آمریکایی فعالیت می‌کنند و تلاش کردند که مسئله شهادت سردار سلیمانی را که منبع خیر برای امت اسلام است، تحریف کنند، لذا تعبیرات این رسانه‌ها بدین شکل بود که حاج قاسم سلیمانی منبع تروریسم است. این درحالی است که به اعتراف خود آمریکایی‌ها، داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری زاده آمریکا هستند.
 
نماد مقاومت و نمونه بینش، جهاد و مبارزه
 
وی در توصیف شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی نماد مقاومت و نمونه بینش، جهاد، مبارزه و تلاش بود. این سردار بزرگ مشکلات امت اسلام را به دوش کشید و به همین دلیل به بهترین وجه نقش خود را در این زمینه ایفا کرد.
 
الشامی افزود: حاج قاسم زمانی که بارها نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه به عقب راند، بینی آمریکا را به خاک مالید و ثابت کرد که داعش و گروه‌های تروریستی ـ تکفیری چیزی جز یک پوسته نیستند و شکست دادن آنها، آنگونه که آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها تصور می‌کنند، دشوار نیست. لذا تصویری که هالیوود از نیروهای آمریکایی یا تکفیری به‌عنوان افراد مبارز در اذهان عرب‌ها و مسلمانان تصویر کرده بود، پاک کرد.
 
این خبرنگار یمنی تأکید کرد: حاج قاسم سلیمانی در مبارزات خود کوچک و ضعیف بودن تکفیری‌ها و نیروهای آمریکایی را نشان داد و هیمنه آمریکا را در هم شکست.
 
وی در پایان تأکید کرد: خون پاک حاج قاسم سلیمانی، رزمندگان و رهبران مقاومت میخی بر تابوت آمریکایی‌ها در منطقه و کلید آزادی فسلطین و قدس شریف خواهد بود.
انتهای پیام
captcha